....on vakuutettu puolestatoista miljoonasta, lukee rekkaruski kotiin tultua. Hienoa, sanon minä. Minun jaloille ei saisi minkään valtakunnan vakuutuusta. Sattui nimittäin kerran nin, että lyhyillä jaloillani nostelin takamustani korkealle baarijakkaralle, niin vieressä istuva Gentelemanni auttoi minua korkeuksiin ja hiilattuani peffani ränkylle saattui auttajani vilkaisemaan minun farkkusortsieni verhoamaa kroppaani ja hokasi jalkani ja sanoi: "Onpa paksut jalat"! "Niin on", sanoin  minä ja jatkoin, että "Ei ole Luojan vika, jos näillä jaloilla katuu".  Alkoi siinä pehmentämään tilannetta, kunhan oli ensin "yskänkohtaukselta" toipunut, vai menikö juoma väärään kurkkuun, vai mikä oli hätänä, tiedä häntä, mutta kovasti kuluneen viikon sää kiinnosti. Ei tosin  minua, mutta yritin siinä keksiä sademillimetrien korkeutta ja viimeisten päivien lämpötililavaihteluita.

Ja erään kerran, kauan, kauan sitten, kun olin asiakaspalvelussa, silloin kovien permanenttien aikaan, luukulleni saapui "Herrasmies". Tein laskelmia paperille pää kumarassa ja keskittyneenä. Yht´äkkiä asiakkaani kysäisee: "Tiedätkö mikä on kodin onni?" Vastaan, että en tiedä mitään muuta kodin onnea, kuin Kodinonni-nimisen viherkasvin." "Joo", sanoo Herrasmies ja jatkaa, että: "Sun tukkas on sen näkönen."

Tästä väkisinkin tulee mieleen ensimmäinen reissuni Italiassa, jonka tein rekkakuskin mukana vuonna 1999. Silloin olin nuorempi ja hoikempi ja nätimpi kaikin puolin. Italiaanot katsoivat minua pitkään, olinhan pituudeltani lähes kaikkia uroksia pidempikin. Nyt, kun Eu:n myötä matkailu on lisääntynyt ja rajat auki, ihmisten liikkuminen on lisääntynyt ja kaiken näköistä ja kokoista ramppaajaa liikkuu maailman halki ja poikki. Myös seksuaalinen vapautuminen näkyy. Silloin kun miehet aikoinaan kuikuilivat minua, niin nyt italiaanot edelleenkin kiertävät rekkaamme, mutta vilkuttavat rekkakuskille ja minä olen pelkkää ilmaa. Tätä sattuu uskomattoman paljon ja usein. Hiekkaparkki on tietty oma lukunsa, tällä viikolla minua ei taaskaan olisi tummien tyttöjen puolesta päästetty sinne, näin ne tilanteet muuttuu. Mutta jälleen yö oli rauhallinen, vain yksi rekka oli käynnissä koko yön, moottorin ääni ei pahasti häirinnyt. Eikä oli frigokärryjä lähimaillakaan.